4/1

Lämnade stugan på höjden strax innan 8 imorse, då hade solen inte gått upp. Kändes som ett lur där jag stapplande tog mig fram nerför den snötäckta backen mot skolan. Det såg fortfarande ut som natt.

Hittade ansvarig person och fick fylla i lite papper, blev överlämnad till min lärare som visade mig runt och berättade att lektionen började 09.15 samma dag. Så fick raskt ringa pappa som väntade så att han kunde komma till skolan och säga hejdå innan min lektion började. Ja, jag grinade så fort jag såg honom fastän jag tänkte att ”det här kommer gå bra”. Men det är ju något visst med trygghet, inte sant.

Vi har satt igång med en metallkurs där vi ska svetsa en stor skulptur och sen göra tre mindre föremål, förslagsvis smycken. Så skolan känns bra och läskig och spännande. Går i en klass med sju andra elever och jag hoppas att det kommer bli bra.

Notodden är också en av de backigaste platserna jag har besök. Det finns bannemig inte en enda yta som är plan förutom golvet i skolan. Halkade hemåt och tog vägen förbi den närmaste mataffären. Sen gick jag upp för backen som leder till ”min” backe hem. Trodde aldrig den skulle ta slut, var orolig att jag gått för lång men icke. Det är en färd på tiotusen steg hem-skolan-affären-hem. Kommer vara svettig jämt.

Nu ska jag försöka sätta igång med studierna lite, hejhej!

”Helvetesbacken” som vägen till skolan tydligen kallas.
12494548_10153241448276717_115770846_o

Utsikt från mitt fönster, drömmigt.
12468037_10153241449166717_1604674552_n

En reaktion på ”4/1

Kommentera

