5/1

Jag tycker om januari på så sätt att datumen stämmer. Idag är den femte dagen på året. En dag som varit rätt tung tyvärr. Känner mig så himla ledsen och ensam och oinspirerad och allt såntdär. Har ju inte riktigt kommit in i rutinerna och sättet här än. Har lärarledd lektion till lunchtid och ingen av mina klasskamrater äter lunch. Eftersom de äter smörgåsar. Som norrmän gör.

Så idag har jag mest grinat, haha, tittat på serier och somnat på sängen efter skolan. Det känns skitjobbigt att vara såhär ledsen för det matchar inte med den bild jag har av mig själv. Jag är ju en spontant, charmig och social person som lätt får vänner och är med i centrum. Men inte här, här har jag ingen trygghet och den enda fasta punkten är mitt rum. Med internet där jag kan nå mitt vanliga liv. Men jag antar att det är en period nu där jag försöker hitta min plats i ett nytt sammanhang.

Hoppas att det känns lite lättare imorgon. Har de bästa av vänner som stöttar och peppar mig, tack! Utan er vore jag noll. Puss

2 reaktioner på ”5/1

  1. Du är så tuff, modig, bra och fantastisk! ❤️ Heja dig, jag vet att du kommer greja det där galant, inte vara ledsen. Massa kramar! 😘

    Gilla

Kommentera

