7/1

I Norge så snöar det, jämt. Idag var det lite kallare än tidigare så hade på mig mina täckbyxor till skolan. Känner mig så udda när jag kommer i full vintermundering med frost på halsduken när mina klasskamrater ser ut som de klätt sig för vilken vårdag som helst.

Idag har vi gått igenom hur man kan förändra ytan på koppar, dels genom att valsa dem tillsammans med wellpapp eller sandpapper och på så vis pressa in ett mönster. Har också fått se att om man värmer upp kopparplattan tillräckligt mycket så ”smälter” det översta lagret och blir nästan bubbligt, en väldigt fin effekt. Ska bara våga mig på all denna jäkla gas. Är livrädd för eld och gas och smällar och att ej ha kontroll, och denna kursen innehåller enbart dessa moment. Check!

Imorgon ska vi gå igenom hur man kan snabb-ärja(?) koppar så att den blir sådär blågrön. Jag är inne på att försöka göra servettringar till utställningen vi ska ha. Det känns som något roligt om som något jag tror att jag klarar av. Försökte löda fast ett lock på en ask idag och det misslyckades tre gånger för att jag är för rädd för elden. Mässing verkar lite svårare att värma upp än koppar men jag gör ett nytt försök imorgon.

Min roomie lagade tomatsoppa och skrev en gullig lapp till mig, känner mig som en dålig människa som inte är likadan men är fan evigt tacksam över att hon gillar att laga mat. Jag tar hand om disken hellre (ja, Julius, tänka sig så tokigt ;))

IMG_6643

En reaktion på ”7/1

  1. Tog lite tid innan jag visste hur man skrev till dig, är ju ingen datanörd som du vet😁 Hoppas det känns lite bättre nu när det har gått några dagar, det ordnar sig o vips så är du hemma igen med ryggsäcken full med nya erfarenheter. Tror på dig. Puss❤️❤️❤️

    Gilla

Kommentera

