fredag 8/1

  

Fredag! Första veckan i Norge är snart avklarad. Har eventuellt bara 19 veckor kvar då, nemas problemas!
Idag hade jag träningsvärk i benhinnorna(?!) så höll på att halka hundra gånger på vägen ner mot skolan. Varje dag inne i metallverkstaden så står jag med hjärtklappning och darriga händer framför dedär brinnande gaslågorna. Men varje dag blir det bättre, såklart.

Har laget (gjort) två servettringar, en del av en fyrkantig ask och tre olika stora ringar sammanlagt denna vecka. Sakta men säkert!

Resten av eftermiddagen spenderade jag på Dags kontor för att sortera ut så att jag är med på rätt kurs och accepterad i systemet och har betalt rätt avgifter osv. Skulle fixa gymkort för att gymma på skolans gym men måste betala det via nätet så får det ordnat till nästa vecka. Är ju ändå tvungen att stanna till i backen på vägen hem för att inte sprängas av mina hjärtslag. Längtar till den magiska sommardag då backen är lätt som en plätt.

Har ringt både mamma och pappa med videosamtal på facebook idag, superkul. Ni är välkomna att ringa när ni vill allihopa! Så kan ni få en rundtur av mitt rum, tss.
Till middag hade Tomomi gjort currygryta och bröd med sallad. Har sån himla tur som har henne som roomie. Hade annars ätit pasta och endast pasta i ett halvår. (OBS, på skoj! Nästan)

 

En reaktion på ”fredag 8/1

Kommentera

