10/1

Söndag i Norge och efter en natt full med märkliga drömmar så vaknade jag upp till snö. Snö snö snö. Kan verkligen rekommendera denhär platsen för alla er som inte får nog av snö. Hörde visserligen att Stockholm har fått sin beskärda del, kul för er!

Har försökt plugga (ett ord som norrmännen tydligen inte förstår) lite med min grupp idag, har ju fortfarande ett grupparbete som pågår hemma i Svea rike. Önskar på ett sätt att jag kunde vara överallt, både hemma med min grupp och samtidigt vara här. Har en bild av mig själv som äventyrlig och flexibel och spontan men tror att jag får revidera den lite. Jag är en trygghetsnarkoman egentligen. Det är mycket som kommer upp till ytan här, perspektiv på mig själv. Valda sanningar som jag försöker göra mig av med. Tar mycket energi att liksom behöva bearbeta allt med mig själv samtidigt.

Gav mig i kast med tvättmaskinen idag, känner mig som denhär stugans osköna morsa. Började med att ta ut tvättmedelsfacket och tvätta rent det från tvättmedelsrester. Vad är det för fel på folk? OBS Har även gjort detta på Gärdet pga folk är så slarviga. Går givetvis och mumlar sura kommentarer medans jag gör detta, som en riktig liten Ove. Men känner mig som en renlig och ordentlig människa så I guess att det är bra iaf. Skulle gå upp och plocka ut min tvätt för att hänga den, då hade någon annan redan ”hjälpt” mig med det. (Lite som jag tog ut tvätten före mig men ändå…)

Har bokat en resa hem till Sverige under sportlovet här, känns på ett sätt skönt att ha något att se framemot och att få komma hem lite. Samtidigt som jag skäms över att jag känner så? Att det känns fuskigt att åka hem en hel vecka, att jag på något vis ska ”klara av” Norge ett halvår utan att åka hem. Eller egentligen oroar jag mig för att någon annan ska känna så. Att jag inte gör detta på riktigt. Så löjligt! Jag kommer hem vecka 8 och då ska jag åka tunnelbana för glatta livet, härligt!

3 reaktioner på ”10/1

  1. Åh finaste Cissilious! Det var kul att prata med dig idag, även om jag kanske var lite för fokuserad på grupparbetet? Glömde liksom bort att kolla läget (paperstress, är det en sjukdom?). Saknar dig, Pöss och Kräm!

    Gilla

  2. Gillar att detta är min första kommentar. Men fan då är ju Sverige mellan 10e och 15e Februari. Måste ännu mer komma och hälsa på nu.

    Det är fint att läsa om hur du har det. Men du är bra mycket äventyrligare än de flesta jag mött så helrevidering behövs nog inte xxxx

    Gilla

Kommentera

