Fortfarande söndag

Har druckit två koppar kaffe och suttit vid datorn i princip sen jag vaknade. Har nästan skrivit fyra meningar på mitt arbete på all denna tid. Utanför stugan nu så går det en man med en snöslunga, känns rimligt kvart över tio på kvällen.

Känner mig ambivalent till snö, det är ett vackert gnistrande paradis att spatsera (halka) fram i om dagarna men det är också oerhört ensligt, tyst och orubbligt. Det tar liksom över hela ens värld, vitt överallt. Det växer en intensiv längtan efter asfalt hos mig som jag inte kan låta finnas för jag vet att vintern bara har börjat. Det tar emot att ta mig utomhus, varje cell i kroppen skriker att det är bäst att stanna inne. Tänker att det kanske beror på att det är så mycket andra känslor som kryper fram och kräver att bearbetas.

Hetslyssnar på Backstreet boys och försöker övertala mig själv att sova snart. Skulle med lätthet kunna sitta upp till tvåtiden men det går inte med lektion imorgon. Önskar att jag kunde vara dendär morgonpigga personer jag är i perioder. Har bäddat om med mina linnelakan för maximal komfort åtminstone.

Såg på wordpress att det är någon i tyskland som läst min blogg, vem av mina vänner befinner sig där? Det är fantastiskt vilken fin respons och pepp jag fått av er alla som läser, ni är magiska. Tack ❤

Kommentera

