11/1

Min andra norska måndag började med milt väder, -5 och massor av snö. Riktigt koseligt. Börjar reda ut en plan för mina skulpturer, har suttit hela förmiddagen och skissat och räknat på att få materialet att räcka. Som det ser ut nu så kommer det bli tre stycken rektangulära kuber (kan man säga så?) som är 60cm höga och 30cm breda och djupa. Inuti dem kommer det vara två spegelvända pyramider i olika storlek som kommer att mötas. Låter säkert märkligt nu men ska se om jag kan ordna en bild på min skiss imorgon så får ni se.

Åt lunch med Marlene i min klass idag och efter skolan så följdes vi åt till coop för att handla. Var högröd i ansiktet efter ”promenaden” (läs: pulsa genom snö i uppförsbacke) hem till berget. Men jaja, Norge får tåla att jag blir svettig. Antar att backen kommer kännas lätt som en plätt lagom till att jag ska flytta härifrån. Är det inte alltid så, haha.

Mitt nya mobilnummer verkar fungera bra hittills också, säg till om ni vill ha det för mitt vanliga kommer vara på paus till 1 juni.

Ja, det var väl ungefär det jag kan berätta just nu. Kanske kommer något mer inlägg ikväll om jag får feeling. Hej på er.

Kommentera

