12/1

Tror eventuellt att något är fel på mig, idag tog det två timmar för mig att vakna. Det är fan helt orimligt lång tid. Jag har ändå tre alarm, en väckarklocka som lyser starkare och starkare, svalt i sovrummet och fördragna gardiner. Vad är det min kropp försöker säga mig som jag inte förstår? Eller haha, jag vet precis. Den vill bli trött på riktigt. Inte bara svettas i snöiga backar. Jag och Marlene skulle simma idag efter skolan men då var simbassängen upptagen så vi ska simma imorgon istället. Hoppas att kroppen blir gladare av det för på fredag ska jag börja klockan 8 på morgonen.

Har annars spenderat dagen med att göra kartongmodeller för mina skulpturer. Det var roligt och så skönt att jobba i ett material som jag behärskar. Kartong, kniv och tejp – love it.

   

 Försöker skriva på mitt paper och har satt som mål att skriva EN sida ikväll. Som belöning om jag klarar det så ska jag se på ett avsnitt av en serie. Har också lovat mig själv att låna en bok på biblioteket när jag har lämnat in den färdiga texten. Så inget okynnesläsande för skojs skull fören texten är klar.

Tre bra med idag:
– Har ordnat med lite praktiska detaljer som släpat och gjort det för min egen skull.
– Lagat köttfärssås med pasta till middag, mums!
– Är nöjd med dagens insats i skolan.

2 reaktioner på ”12/1

  1. Heja!
    ”okynnesläsande” haha. För mig är det tvärt om – inget okynnesskapande nu LÄSER DU Utvandrarna Alicia!!

    Är för övrigt i samma trötthetsposition som du. Hade kommit ur det där med att snooza men senaste dagarna har det varit omöjligt. Kroppen vill aldrig stiga upp. Jag skyller på snön.

    Gilla

Kommentera

