13/1

IMG_6669

IMG_6668

Dagens arbete! Har gjort klart den första modellen och sen tejpat ihop stommen till de två andra. Tänkte att det är lika bra att göra modeller av alla tre så att jag lättare kan se hur det ser ut och om det är något som behöver ändras.

Är helt slut i hjärnan nu. Har suttit hela kvällen och krystat fram text till mitt paper. Ändrade radavståndet till 1,5 för att få en glad överraskning. Brukar göra så ibland, att jag börjar skriva i för liten text för att sen ändra och inse att jag inte behöver skriva i hundra år till. Är uppe i två sidor nu så imorgon blir det två sidor till sen ska det vara färdigt.

Jag och Malene i klassen simmade idag och det mina vänner, det var magiskt. Vi var helt ensamma i simhallen som består av en 12×12 meter stor bassäng. En och en halv vägg av fyra möjliga är täckt med stora fönster som vetter ut mot naturen. Så där simmade vi med utsikt över snötäckta berg och tallar. Har fortfarande inte lärt mig att crawla så kommer troligtvis ha mest träningsvärk i pensionärsnacken än något annat imorgon. Men själen måste ju få sitt också.

Har lyckats anmäla mig till en kvällskurs i kroki också. Skrattar inombords för jag trodde inte att jag hade gjort det eftersom jag och koordinatorn bara pratat om det som hastigast men kanske var något som blev lost in translation så nu är jag anmäld iaf. Ska bli kul, har aldrig provat kroki förut.

Tre bra med idag:
– Simningen
– Att jag har bokat klipptid
– Och att jag ändå har skrivit lite på min text

Heja mig!

4 reaktioner på ”13/1

  1. Lever mig in i denna magivärld och låssas att vi har sällskap. Saknar att simma med dig och hade inte bangat på nämnda utsikt! Ska även på prova-på-dag på Folkuniversitetet och prova kroki för första gången hehe. Varför har vi inte gjort det förut? Visst var det nåt om att modellen blev sjuk när vi skulle ha det på gymnasiet? Sån depp!

    Gilla

    • Alicia vi ska simma tillsammans snart igen! Kanske inte i Skärholmen men till sommaren så kan vi båda 🙂
      Ja det var något med en sjuk modell tror jag. Men vad roligt att du också ska prova på lite, då kan vi utbyte tips och trix, hurra!

      Gilla

Kommentera

