16/1

Glömde bort att blogga igår pga var först i skolan så tidigt att det fortfarande var natt ute när jag lämnade min bergstopp. Sen svetsade jag iklädd all skyddsutrustning som fanns att tillgå (var nervös ändå), efter lunch gick jag hem för att skriva på min uppsats. Och det har jag gjort sen dess.
Okej lite ljug, jag somnade på sängen en liten stund efter lektionens anspänning och sen spenderade jag några timmar i telefon på kvällen eftersom jag inte kunde koncentrera mig. Men i princip så har jag suttit och tittat på samma text sen igår. Har sammanfattningen och inledningen kvar och tvingar i skrivande stund alla mina vänner att läsa för att hjälpa mig. Blir stressad av att jag vill bli färdig och blir irriterad över mina egna ord.

Har så mycket att berätta men det känns som om mina inlägg alltid blir hundra sidor långa så ska försöka sammanfatta höjdpunkterna.
– Slås av hur mäktig natur jag lever i, träd som är tiotals meter höga, gnistrande iskall snö och dimma över bergstoppar. Blir så fascinerad över hur människan har överlevt i denna natur under så många år.
– Har blivit inbjuden till en klasskompis imorgon för att spela sällskapsspel, känns som ett stort steg! Trots att jag kommer behöva gå utomhus i denna iskyla, hehe…
– Lånade en norsk bok på biblioteket som jag ska ge mig i kast med så fort jag är klar med mina svenska uppgifter. Hoppas att jag ska kunna förstå den, det är fortsättningen i en ungdomsserie som jag läser så är lite bekant med karaktärerna åtminstone.
– Och så det bästa, provade att göra vegobullar idag, alltså köttfria köttbullar, göttbullar, you name it. Det var så gott! Är så stolt över mig själv som provade något jag aldrig gjort förut som dessutom var vegetariskt. Det var som magi, mixade ströbrö, solroskärnor, lök, riven ost, ägg och kryddor. Rullade bollar som jag kokade i buljong och sen stekte. Och plötsligt låg där ett dussin magiska göttbullar. Min roomie blev också imponerad så det var kul!


  

En sån dröm!

2 reaktioner på ”16/1

  1. Recept på göttbullar tack!

    Plus google chrome har en app man kan lägga till som heter hola! Den funkar ok för mig, men tror den ligger bakom att chrome crashar. Tydligen är den säkrare nu, men hade problem förut. Så jag halvrekommenderar…. har använt den mycket för att hoppa mellan netflix us/uk/sve/fr.

    Gilla

    • Skickar recept på fb! Hittade en länk i Alicias blogg 👍
      Ja jag provade med hola men det funkar varken i chrome eller firefox :((( men kan vara mitt internet här som krånglar. Men ska kolla på det, tack gullis!

      Gilla

Kommentera

