17/1

Jag tänker varje dag att jag ska fotografera lite hur det ser ut häromkring men dels är det så jävla kallt att mobilens batteri inte pallar vara utomhus och sen blir allting så litet på bild. Inte alls lika pampigt som det känns när jag står där på mitt berg och blickar upp mot en djupblå stjärnhimmel eller ser solens strålar göra all snö glittrande.

Naturen och omgivningarna här är verkligen enastående. Inte helt gästvänliga och lättframkomliga men att få gå genom en Narniaskog varje dag till skolan, det är fint.
Eller fint, det är själavård.

Har visserligen spenderat nästan hela helgen inomhus skrivandes på min uppgift men blev äntligen klar klockan 15 idag och hann skicka in den innan jag och Malene skulle vara hemma hos Erlend och spela sällskapsspel. Spelde två olika kortspel, ett Uno-liknande spel med katter som sprängdes och sen ett spel där man odlade olika typer av bönor, sådde, skördade och gjorde affärer med varandra.

Måste koncentrera mig när de pratar norska men gör jag det så förstår jag ändå 80% av allting, så det är skönt. Har lånat en bok på norska, det kanske jag sa. Lite klurigare att läsa men är så taggad på boken så hoppas att jag lär mig snabbt.

Min roomie har åkt iväg på resa så är ENSAM HEMMA tills på onsdag, vet ej hur detta ska gå. Ska städa och organisera så att stugan är tipptopp tills hon kommer hem. Det är hon värd 🙂 Nä, imorgon börjar min tredje norska vecka, med mer lödning och svetsande, kroki och förhoppningsvis en sväng till simhallen. Ha de!

En reaktion på ”17/1

  1. Är det Boomo o Bondespelet?! 😀

    PS. Älskar att du skriver mitt berg, jag får en så himla fin bild av dig då i mitt huvud, ståendes på toppen av ett berg med världen nedanför dina fötter. Queen ❤

    Gilla

Kommentera

