20/1

Idag så ville jag överraska min roomie med ett nystädat hem så jag har spenderat de senaste två timmarna på att sortera mina miljoner grejer, vikt in kläder i garderoben, klivit över min improviserade tvättlina och förberett inför dammsugning. Jag är ärligt talat inte skitbra på att städa och drar mig för att göra det men denna dammsugare… Den är ett kapitel för sig. Jag känner mig nästan mer smutsig nu än innan jag städade. Jag försökte så gott jag kunde att dammsuga rent själva munstycket (det är liksom ingrott med damm?), sen virade jag sladden runt dammsugaren (som vanliga människor skulle göra) innan jag ställde tillbaka den på den gudsförgätna plats jag hittade den. Vilket är en liten skrubb där varmvattenberedaren(?) står. Tillsammans med det skräp som mina kära grannar har städat undan in där. Ett par silverfiskar, ett trasigt badmintonracket och två stolar myser också på samma yta.

Jag trodde aldrig att jag skulle säga det men jag SAKNAR min egna dammsugare. Jag ska köpa klorin och hälla överallt, jag hatar silverfiskar och just nu så vill jag att allting ska lukta kliniskt rent. Det är så lätt att leva med sitt eget stök men när min renlighet är beroende av andra människors syn på hur man sköter verktyg och material så förvandlas jag till en städhysterisk person. (Jag antar att både mina föräldrar och Julius sitter och skrattar gott åt detta eftersom jag som sagt inte är ”så bra” på att städa, men kanske förändrar detta mig i grunden. Jag hoppas ärligt talat det)

Annars idag så har jag simmat med Malene, donat lite i metallen och sen druckit kaffe och ätit våfflor efter skolan. Jag att jag blir mer ledsen när jag är ensam så därför tog jag en väns råd och fråga Malene om hon ville ta en promenad på lördag, så att jag kommer ut och gör något istället för att ligger här och tittar på vampyrserier som om det inte fanns någon morgondag.

Dagens tre bra saker:
– Att minus 15 känns helt rimligt utan långkalsonger, jag fryser knappt.
– Att det var sol idag och naturen här gör mig lycklig.
– Mina vänner som finns där för mig dygnet runt när jag behöver det, det är guld värt att få ha er.

3 reaktioner på ”20/1

  1. Det kan vara bra att se hur illa andra människor städar o håller ordning runt sig för att man ska få insikt över att man själv är helt ok. Gamla vänner finns kvar men alltid roligt med nya ! heja dig👏💕

    Gilla

Kommentera

