22/1

  
Det är inte helt rakt och jämnt men det är det första jag har svetsat med elektrodsvets. Jag kände mig väldigt stolt när jag hade klarat av det idag. Varje dag, varje lektion, tar mig ett steg närmare att vara mindre rädd. Det ur gnistor, gas brinner, det smäller och det fraser men där står jag i mitten av allt och klarar av det. Jag måste visserligen ha paus då och då för att stilla min puls och torka svetten ur pannan så det går inte fort detta arbete. Men jag gör det. 

Utöver detta så har jag idag varit på centrum och handlat mat. Köpte mig även en stackars liten krukväxt som ska förgylla min tillvaro. Lagade tacos till middag pga fredagsmys och det fick godkänt av min roomie. Jag har också skickat in min sista uppgift till konstfack för denna termin, något som känns väldigt skönt. 

Imorgon så ska det bara bli minus 7 ute så det kommer att bli skönt. Jag har inhandlat broddar inför kommande veckas eventuella ishalka. Snart är mina tre första veckor i Norge över och det är bara sjutton kvar. Tiden flyger! 

Ha det! 

Kommentera

