23/1

Idag har jag haft en riktigt bra dag. Den började med att jag vaknade upp från en magisk dröm om vampyrer (tack hjärnan!) och blev sedan serverad pannkakor med nykokt lingonsylt till frukost. Har jag nämnt att jag har världens bästa roomie? Jag spenderade sedan förmdidagen med att läsa i min spännande bok. Trots att jag inte alltid förstår allting så känns det riktigt kul att läsa på norska. Strax efter klockan ett så mötte jag och Tomomi upp Malene för att gå runt Tinnemyren och det var helt fantastiskt. Det är en sjö med en fin stig runt och tallarna är snötäckta och väldigt höga. Så vart jag än vände mig så var det skog och snö och solljus och i fjärran så låg det dimma över de trädtäckta bergen.

  
Jag bjöd in Malene på lite kaffe och fika efter promenaden och det övergick sedan i gemensamt akvarellmåleri och ännu senare i en god middag. Så fint att ha haft vår första gäst här! Jag har självklart babblat på om mig och allt tokigt som jag varit med i men de har skrattat och verkat glada så då är jag nöjd. Videosamtalade lite med mamsen också precis efter vi ätit. Jag tycker om hur språken flyter ihop, engelska, norska och svenska i en salig blandning.

Kvällen tänker jag spendera precis som jag gör nu, sittandes i sängen med min bok. Väldigt händelserika lördagar här 😉

Kram på er

Kommentera

