24/1

Idag är det den tjugofjärde januari, herregud så tiden går. Ni kommer knappt hinna sakna mig innan jag är tillbaka! (Skönt ändå)

Det blev en favorit i repris idag, en promenad runt tinnermyren, sisådär 7000 steg av natur. Det är inte lika kallt här idag så jag var våghalsig och använde min tunnare jacka tillsammans med dunvästen jag lånat av Louise. Att ha praktiska och ordentliga kläder är himmelriket.

Efter promenaden så har jag spenderat lite tid med att videosamtala med den Karlbomska familjen så nu är hemlängtan såklart lite lite större. Men det var skönt att få prata svenska och roligt att få se lite ansikten man känner igen. Alla är väldigt välkomna att ringa mig eller videosamtala eller vad som. Det kan bli lite ensamt här uppe på berget ärligt talat. (Jag är en av två svenskar på skolan och jag blev förvånansvärt glad när en ur personalen på coop sa att han kunde svenska. Att språk kan betyda så mycket)

Utöver samtalet så har tekniken inte riktigt varit på min sida idag, jag vill så gärna se Sherlock på svtplay. Men det fungerar inte eftersom jag är i Norge. Så nu har jag försökt ändra min ip-adress på hundra olika sätt för att ”lura systemet” lite. Men icke! Så det blir till att vänta flera veckor innan jag kan se på Sherlock.

Tur att jag kan roa mig på andra sätt!

Ps. har köpt en krukväxt. Det känns väldigt hemtrevligt med lite spirande växtlighet.

Kommentera

