28/1

Halloj gänget!

Idag är det torsdag och jag vaknade för första gången strax innan väckarklockan ringde. Lösningen på sömnproblemen är alltså att sova med nästan-fördragna gardiner, ha wake-up-light-väckarklockan, sova med en kudde under huvudet och en vid fötterna och så till slut, sova åt fel håll – precis som Pippi. Inte så krångligt! (obs, ironi.)

Jag har mestadels spenderat dagen sågandes metallstänger till min stora skulptur och tagit pauser för att dansa runt i klassrummet. Något beslut kring mina servettringar har jag inte tagit än men det kanske lossnar efter helgen.

Efter lunch så gick jag och min klasskompis till skolans gym för första gången. Det var ett väldigt litet rum med mycket fria vikter, en stor stereo och hunkiga snubbar som flexade framför spegeln. Jag resonerade som så att det var lika bra att låtsas veta vad jag höll på med så jag gick direkt för att värma upp på roddmaskinen. Det syns troligtvis lång väg att det inte är jag som ska tävla i fitness i år men jag körde lite marklyft, bänkpress, benpress och lite sånt. Basicgrejer som jag har gjort förut. Jag blev självklart helt slut och har redan ont i musklerna men det kändes ändå ganska roligt att använda kroppen.

Men jag blev så full i skratt vid två tillfällen. Dels när jag frågade min klasskompis vad han drack för något och det visade sig att han hade cola i vattenflaskan. Haha, alltså jag blev så paff och höll på att skälla ut honom men allvarligt talat, jag hade aldrig ens tänkt tanken att gå till gymmet med coca cola i vattenflaskan. Hans förklaring på varför han valt cola var kort och gott ”det är vatten och socker”. Jaja, alla är vi olika men jag gillar mitt vatten utan socker…

Det andra var när en av hunksnubbarna på allvar frågade om det var OKEJ FÖR OSS att han poserade lite i spegeln. HAHA, alltså, va? Jag sa ”Ja självklart, vill du ha hjälp att ta bilder också?” men det ville han inte. Tydligen så ska han medverka i någon tävling i mars så han övade på sina poser men ändå, gulligt att fråga innan om det var okej att han slet av sig linnet och spände musklerna.

Tog lite bilder på mitt klassrum, mera utsikt över Notodden och idolbilder på mig, så att ni har något att titta på och inte enbart mina konstnärliga verk. Sov gott!

Kommentera

