31/1

Nu är det den sista januari och jag har spenderat dagen mestadels i sängen, så värt. Jag satte alarm för att vakna i en rimlig tid och på så vis ha tid att äta både frukost, lunch och middag. Efter all shopping igår så möblerade jag om rummet (kanske redan sagt det) men jag känner mig rätt nöjd så har bara njutit av en ledig dag. Vid lunchtid så hade Tomomi stekt pannkakor, jag bor i paradiset! Så vi mumsade på det och sen skiljdes vi åt, hon för att jobba med sitt projekt och jag för att gå på tur runt Tinnermyren. Jag och Malene tog en liten promenad, med broddar på ofc, i solskenet.

Ikväll ska vi äta pizza och jag hade tänkt att dammsuga innan men någon annan i stugan använder dammsugare. Jag är lika chockad som ni är, någon annan STÄDAR. Jag som hade förberedd mitt rum och allt men det blev en liten sväng med sopborsten iallafall.

Imorgon är det skola igen och jag har inte riktigt någon plan för morgondagen men jag ska försöka experimentera lite mer, göra fler plattor till servettringar så att jag har lite att öva på. På tisdag är det kroki igen efter skolan, onsdag simning och på torsdag ska jag och min klasskompis få lite hjälp i gymmet. Sen plötsligt är det fredag igen och det är en vecka kvar innan jag gör mitt första återbesök i Sverige. Om det fortsätter i denhär takten så är det midsommar innan jag hunnit blinka.

Ha det fint!

IMG_6862

(Någon hade byggt snöskulpturer ute på isen där vi promenerade, supermysigt.)

Kommentera

