3/2

Hej igen! Jag har haft noll energi de senaste dagarna och har inte orkat skriva något. Igår somnade jag så fort jag kom hem från skolan och sov en timme. Antingen så börjar jag bli sjuk eller så är det för frisk luft här. Som tur är så ska jag hem till Stockholm två gånger denna månad så kommer nog kunna åtgärda det sistnämda åtminstone.

Det är redan onsdag idag och igår så svetsade jag ihop två av mina tre stora skulpturer. Eller ja, basen till dem, ni har ju sett kartongmodellerna. Den första fick jag hjälp av läraren att hålla i delarna när jag svetsade, den andra gjorde jag själv. Den är så skev, haha. Men vi får se om det går att ordna till. Jag har ju egentligen inte tålamod för denna typ av arbete men att skynda och försöka göra saker själv straffar sig uppenbarligen.
IMG_6898

Känner mig ändå nöjd över att JAG har SVETSAT ihop detta. Jag är en queen som kan allting verkar det ju som. Något som jag definitivt kan göra är servettringar. Jag är uppe i elva stycken i olika färg och form nu. Men vad jag inte har bemästrat än är att löda ihop dem utan kladd. Gissa vilket av tornen som är oanvändbara till vår utställning? Ja det är inte det lägsta tornet iaf. Men en positiv sak är ju att alla julklappar för all framtid kommer vara färdiga efter denna kurs.IMG_6903

 

Självklart så var servettringen med bubblan på snygg på baksidan så jag tröttnade och lödde dit så mycket bubblor jag bara kunde. Det är silver överallt och mässingen är helt rosafärgad och allt är så jävla smått att det är omöjligt att putsa eller fila utan att fila på hela grejen. Men i värsta fall kanske jag kan dränka den i guckan som vi har som färgar allting svart, så syns det inte. Det är tur att det är roligt för annars hade jag storknat.IMG_6913

Annars  så spenderar jag kvällarna som vanligt; jag tittar på serier, läser, målar peppande citat och pluggar körkortsteori. Ja, kanske kan 2016 (Istället för 2008…) bli året då jag tar körkort!

PS. Jag var duktig idag och har tvättat en massa kläder. Upptäckte när jag skulle hämta tvätten att jag tvättat i kallvatten!!! SÅ TYPISKT. Men jag hoppas att det blir rent ändå… Antagligen krymper väl mina lakan nu för att jag ställde in maskin på 60 grader. Jaja, konstigare saker har hänt!

Kommentera

