5/2

Fredag, tjoho!
Jag glömde bort att skriva igår för vid klockan tre så skulle jag gå och gymma lite med två i min klass (de är fler som vill följa med nu, yeah) men så fastnade vi lite på en presentation av en kille som skapade i lera med hjälp av en 3D-printer. Vid klockan fyra så skulle jag följa med i bilen till coop eftersom jag hade akut brist på färska grönsaker så det blev ett väldigt kort men intensivt pass på gymmet. Jag körde få övningar men försökte fokusera på musklerna och tekniken så idag har jag träningsvärk, hurra!

Eftersom det var torsdag så var det filmkväll vid 19, vi såg City of God. En verklighetsbaserad film om en pojke med fotografdrömmar som lever i Rio de Janeiros slum. Den var bra, inte en av de bästa filmerna jag sett men jag förstår att det sätt som den är upplagd på tilltalar många. Det ledde dock till att jag drömde en massa märkliga saker inatt, om att åka bil med nakna män och bli rånad av ungdomar på en parkering, check.

Imorse när jag vaknade så hade Tomomi bakat bröd för att hon hade råkat vakna tidigt så jag fick helt klart en bra start på dagen. I övrigt så har dagens arbete gått framåt, sakta men säkert. Jag är inte helt nöjd med det jag gör men arbetet väcker hela tiden nya idéer och det känns kul att experimentera. IMG_6940Här är nu de tre i princip färdiga huvudkandidaterna. Jag blir galen på hur svårt det är att löda ihop de olika delarna och hur pilligt det är. Jag har försökt rädda den med alla bubblorna på genom att doppa den i medlet som gör kopparen svart men ju mer jag jobbar med den ju värre blir det. Så jag tror att den kanske får bytas ut framöver.

IMG_6942Jag har nästan lyckats löda fast mässingsbiten men lodet vägrade smälta helt så nu sitter den fast i en vinkel. Men den sitter ändå fast och jag tänker mig att ibland kan ens misstag bli oväntade framgångar så jag hoppas att detta är ett sånt fall. Det blir ju lite mer liv i ytan om inte annat.

IMG_6944Jag har också försökt slipa en snygg remsa över punkten där de ringen sitter ihop, det ser riktigt fint ut i verkligheten, lite svårt att fånga på bild. Den är nämligen slipade både på ut- och insidan av ringen. Detaljerna gör helheten.

IMG_6943Så nu spånar jag på nya ideér men vi får se var det slutar. Det är ju ändå… ehhe.. tre veckor kvar.

Annars så har jag köpt akvarellpapper i storlek A3 för i helgen ska det regna och utöver ett prova-på-pass på stadens yogacenter (som heter yogafabrikken hihi) så kommer jag inte sätta min fot utanför dörren så jag ska titta på serier och måla peppiga citat till mina furuväggar.
IMG_6923Såhär fint ser det ut nu när jag vaknar!

Jaja, trevlig helg på er! Puss och kram

 

En reaktion på ”5/2

Kommentera

