7/2

Hej ifrån ett regnigt Norge, nu börjas det! Det har regnat hela morgonen och dagen och ser ut att fortsätta göra det i ett par dagar framöver. Det positiva är att jag numera kan se lite asfalt och litelite grönt gräs. Det finns alltså hopp för att även 2016 kommer ha någonslags vår. Jag vill gå ut men vädret gör det inte lätt för mig, det är inte skitkul att gå på en hal promenad i spöregn, tss. Igår däremot var jag vaken supertidigt (klockan 9) för vid 10 så skulle jag och Malene mötas för att gå ner till centrum(!) och yogafabrikken. Det tog 40 minuter i nedförsbacke att ta sig dit så det kanske ger er ett hum om avstånden här i staden.

Yogapasset var fint och jag blev för första gången inte arg när jag yogade. Jag blev däremot skakig och fick kramp och kände mig ovig. Men eftersom ett månadskort för studenter kostar 400kr och det är fyra pass i veckan som jag behöver och vill gå på så kändes det mer värt än att betala 100kr per gång. Så vi köpte månadskort innan vi ens hade testat, haha. Men såhär, på måndagar är det först ett pass med fokus på rygg, nacke och skuldror – vilket jag behöver med tanke på hur mycket jag sitter ner och hur dåligt jag tar hand om min snea rygg. Sen är det en timme medicinsk yoga som är lite lugnare och trevligare och det är lika bra att gå på den eftersom jag redan är där. På onsdagar är det sen 30min yoga med fokus på core och en stabil kärna behövs alltid (jag gör allt för att slippa situps) och sen är det en timme strecht-yoga och vighet och avslappning känns perfekt för mig.

Så, ja, jag kanske kommer hem som en yogamänniska! Det känns roligt att ha saker planerade efter skolan och det är ju bra att det råkar vara något som involverar fysisk aktivitet. På tal om att komma hem så är det nu bara 5 dagar kvar till min första vända hem till Sverige. Det betyder att jag redan har bott här i 1,5 MÅNAD. Jag önskar att det vore lite närmare till Oslo för det finns så mycket där som jag skulle vilja se och uppleva, har aldrig varit där förut. Men framåt vårkanten kanske jag kan lyxa med en weekend, vem vet.

Nu ska jag fortsätta tvätta och måla och se på serier, standardsysselsättningen här. Ha det fint alla!

En reaktion på ”7/2

Kommentera

