8/2

Måndag, hurra!
Det var helt klart segt att vakna imorse men det var bara att packa ner matlådan och bege sig ner mot skolan. Det har regnat ungefär hela dagen men jag har en bra jacka och paraply så det funkar bra. Ska bara införskaffa ett par gummistövlar… Är inte helt säker på att mina skor kommer överleva utan någon särskild vård nämligen.

Vi som var i skolan idag fick komplimanger utav lärare för att vi arbetade så flitigt, det kändes riktigt bra. För hälften av gångerna vet jag inte riktigt vad jag håller på med men det går framåt. Jag tog beslutet idag att skippa en av servettringarna jag har gjort för den passar inte in. Så har suttit med dremmelmaskinen idag och slipat bort överflödigt lod från de ringar som i övrigt var bra. Läraren sa också att jag har svarat på uppgåvan (eh.. uppgift) med de tre ringar som jag har gjort så jag kan experimentera dehär dagarna och se vad som händer. Det kändes riktigt skönt!

Så jag har mestadels suttit och finputsat på de som känns klara och sen börjat dona med de två som jag ska leka med. Eftersom vi har Kenneth imorgon så har jag sågat till nästan alla delar till mina tre stora skulpturer. Nu är jag alltså trött på att både såga och att fila, skönt att det snart är sportlov så att jag kan få en liten paus.
IMG_6993.jpg

Mina matematiska färdigheter sätts på prov iom detta projekt men jag tror att jag har räknat rätt, här är nästan alla delar utsågade. När jag tröttnat för dagen så gick jag uppe och hängde med Malene. Jag mumsade upp ett halvt granatäpple inför kvällens yoga, kändes väldigt nyttigt och fräscht. (Vem är jag)
Det regnade såklart hela vägen ner till yogan men jag tog en utsiktsbild från under paraplyet.IMG_6994.jpg

Så, såhär har jag det 🙂 Yogan var bra, det var fokus på rygg och skuldror. Det är inte helt enkelt att hänga med på instruktionerna men jag kikar lite på de andra och gör så gott jag kan. Yogainstruktören är såklart så söt och jättehäftig så jag vill aldrig gå hem. Men det blev lite mycket med en dubbeltimme för oss så vi tog bara ena passet idag. Tar ju ändå ca 45min att gå hem efteråt så det blev en sen middag idag. Visserligen stod det middag färdigt på en tallrik när jag kom hem så det var inte superansträngande. Tomomi är världens bästa roomie.

Nu ska jag ta en tidig kväll och krypa till kojs. Ha det!

2 reaktioner på ”8/2

  1. First of all – utsikten! Det är ju helt magiskt *smiley med hjärtögon*.

    Och sen: (vem är jag) HAHAHAH – fnissade högt. Fikar du inte som normala människor längre? 😉

    Gilla

Kommentera

