9/2

Godkväll!

Idag har jag först haft en väldigt långsam och dålig dag som har avslutats på topp. V i tar det från början:

Var lite långsam på morgonen men njöt av naturen på vägen till skolan. Det är lite värmare ute nu så mycket av snön smälter och fyller forsar och åar (vad är egentligen skillnaden?) häromkring. Jag filmade lite så att ni kunde får se vad jag njuter av varje dag men det verkar inte gå att ladda upp. Så det får bli en bild på den vackra naturen. Jag blir lika överraskad och glad varje gång av allt härligt omkring mig.
IMG_7003.jpg
Godmorgon Norge

I skolan så var det lite mindre skoj, vi var bara tre stycken där idag. Jag svetsade en fyrkant men jag får inte använda rummet där man sågar själv (måste vara två pga säkerheten) så hela dagen gick väldigt långsamt. Sen går det bara att svetsa en person i taget så det är lite kö hela tiden. Så jag har mest suttit och gjort ingenting och känt mig omotiverad. Men så ringde jag pappa och prata lite och han sa att det var OK att känna så ibland och det kändes skönt. Tyvärr så stängde min klasskamrat av svetsen när han var färdig utan att fråga mig och det är lite krångel att få igång den igen så då kände jag att ”Nä jag ger upp för idag!”.
IMG_7004.jpg
Allt jag har gjort idag, den lilla fyrkanten som ligger överst.

Så jag och Malene gick till coop för att handla till dagens första middag… Vi gjorde hemmagjorda hamburgare och jag svär att det bacon jag åt idag var ett av de bästa jag ätit. IMG_7005
Magisk middag.

Det blev en tidig middag eftersom det var kroki nere på skolan idag. Det var en kul lektion där vi fick öva på att tecka med höger och vänsterhand. Vi övade också på att använda ett rutnät när vi tecknade. Vi fick först börja med Musse Pigg och sen Brad Pitt. Brad Pitt tecknade vi både upp och ned och åt vanligt håll.
Jag gör alla den typen av övningar upp och ned för att lura hjärnan så när vi hade gjort första omgången så sa vår lärare Dino att nu skulle vi göra samma sak men vända på pappret så då fick jag göra åt ”rätt” håll istället. Är sjukt nöjd och tycker att detta med rutsystem är en smart grej. Jag var skeptisk till att gå på krokin eftersom jag var så trött men det är värt det.
IMG_7007.jpg
Här är den första bilden jag gjorde.
Så efter krokin så gick jag, Tomomi och de andra japanska studerna upp på berget för att laga sushi. Herregud så gott. Det blev lite som en japansk version av tacos. Man får sjögräspapper (eller vad det nu heter) och så får man lägga på ris och det man vill ha inuti själv. Viker ihop pappret, doppar i soja och äter. Jag var egentligen inte superhungrig men jag åt ändå för det var så magiskt gott.
IMG_7014.jpg

Så det blev en bra dag tillslut. Skönt! Nu blir det skönhetssömn, ha det fint!

Kommentera

