10/2

Hej allihopa, här ligger jag och mumsar kvikklunsj!
Bild 2016-02-10 kl. 21.59

 

Idag har det varit onsdag och på skolfronten inget nytt. Jag har svetsat ihop ytterligare en kvadrat men tröttade på det så har försökt att löda ihop en liten ask men lodet fastnar bara på ena sidan och mässingen smälte och ja, allting gick åt skogen idag helt enkelt. Men det är skönt att variera sig lite mellan olika uppgifter så att man inte tröttnar helt.

Vid 16 så var det kaffi-hour, alltså fikadags nere i kantinan. Tomomi, hennes professor med fru och de fyra andra japanska studenterna hade prova-på-origami och lite sånt. Så vi fikade våfflor och vek tranor. Trots att vi hade övat i helgen så tappade jag bort mig efter första vikningen men tillslut så fick jag till två snygga tranor. Vi kunde dock inte stanna hela timmen eftersom vi skulle ner på yoga. Och vilken yoga sen!

Först var det 30min med hemsk coreträning där jag nästan blev lite klassiskt arg. Jag hatar att det är så svårt att spänna magmusklerna och andas samtidigt. Det gör att jag känner mig jättesvag och jag har ingen koll på mina höfter och allting gör ont. Men 30 minuter gick fort och vi fick vila en kvart innan nästa pass började. Det var ett magiskt pass på 60 min med stretch. Så nu är jag så mjuk och lycklig som man kan vara. Yogaläraren gick också omkring och rätta till en och hjälpte en att sträcka ut mer osv, så himla mysigt. Jag hamnade i ett halvsovande tillstånd på slutet av passet där det kändes som om jag låg här hemma i sängen tills jag insåg att jag ju faktiskt var på yoga. Extremt avslappnande.

Väl hemma på berget igen så gjorde jag omelett med lite sallad och granatäpple till efterrätt.IMG_7023

Men nu ska jag unna mig ett avsnitt av en serie och ladda inför morgondagen!
Ha det!

Kommentera

