15/2

Hej igen! Det har varit lite tyst här eftersom jag har spenderat min helg i Sverige. Det var en fin helg som bjöd på ölprovning, tunnelbaneresor, dop, mycket kaffe och långa promenader. Jag bodde hemma hos min bästis Jennifer och det var så skönt att bara göra helt normala saker med människor som jag tycker om. Som till exempel ligga i sängen och se på Downton Abbey…

Vägen hem var inte lika härlig tyvärr. Flyget till Oslo var försenat med en timme och det drog ner min tidsmarginal till 10min mellan landning och avfärd för bussen. Jag hann som tur var med alla bussar, träffade en trevlig man på flygbussen som hjälpte mig att hitta rätt och i gengäld gav jag honom Stockholms-tips. Klättrade upp till mitt berg strax efter midnatt igår, efter över 6timmar på resande fot. Imorse kunde jag sova ut och sedan gå ner till skolan som vanligt. Det är skönt att vara tillbaka i Norge och det var skönt att vara tillbaka i Stockholm.

Usch, jag tappar helt tråden ikväll. Var på yoga efter skolan, det var jobbigt men fint och nu är jag helt slut. Träffade de andra stuginvånarna ikväll och rensade ut frysen. Det blev 5 påsar med mat som ingen kände till eller ville ha (pga att utgångsdatumet var 2013…) Jag skulle kunna skriva hundra inlägg om hur detta boende fungerar och mina känslor kring det men just nu vill jag bara sova och ladda inför imorgon.

Ha det! (Ps. Stort grattis till min kära bror som fyller år idag <3)


And this is for you John! 🙂

Translation: I’ve been in Stockholm during the weekend and it was good to meet up with friends and family. To do normal stuff like watching Downton Abbey with my best friend.
On my way back the flight was delayed so I had to run to catch the bus home to where I live in Norway. Today I’ve been at school and afterwards it was yoga down in the center of town. Later this evening me and the people living in this house did a purge in the freezer, 5 bags of old frozen food was thrown away, crazy!
Now I’m tired and will go to bed, goodnight!

 

Kommentera

