17/2

Idag vaknade jag någorlunda i tid och vädret var mildare, det var runt nollgradigt imorse. Jag har så svårt för att räkna och sågar fel storlek på min mall så att jag blir trött och inte orkar ta mig framåt. Märkligt att det bara är kul att skapa när det går bra, eller hur… Just nu är jag mer intresserad utav att börja kursen i trä för att lära mig det. Jag är trött på doften av metall när jag ska äta, jag är trött på att ha sotfläckar i ansiktet, trött på att bränna mig och skära mig, trött på att fila så att det regnar mässingsspån överallt och jag inbillar mig att jag aldrig kommer kunna andas normalt igen för att lungorna är fulla av metall. Kursen i trä kommer säkert kännas likadan efter sju veckor för sågspån fastnar också överallt, tss.

Men jag har gjort klart min runda ask till 90%, ska bara sätta i ett tyg inuti så blir den perfekt. Onsdagar betyder yoga och det var såklart jobbigt men skönt. Jag är så trött att jag nästan somnar av att bara lägga mig raklång på golvet. Blev lite irriterad och känslosam när vi tränade magmusklerna idag, jag hatar att känna mig dålig och magmuskelträning är en av många saker som jag känner att jag verkligen suger på. Jag hatar att inte ha kontroll över min kropp! Men spenderade sen sista timmen med att rulla omkring och sträcka mig i massa märkliga positioner så jag kunde stävja känslorna.

Till middag stekte jag korv och kokade pasta, så himla gott att bara avnjuta det efter en lång dag. PS. Fick skjuts av min klasskamrat hem, i en TESLA! Äh fy så cool bil, snacka om framtidsmaskin, så himla läckert. Blir mer och mer sugen på att lära mig att köra nu, det känns kul.

Jag uppbådade tillräckligt med energi för att plocka lite på rummet och tvätta en maskin tvätt inför hemresan till Stockholm så nu ska jag sova i hundra år så att det blir torsdag. Godnatt!

 

Translation: I’m tired of working with metal and are looking forward to working with wood soon. I might regret that when I’m covered with sawdust(?)… At least I’m pleased with the little box I’ve made, it is almost done now. Just some velvet missing to cover the inside.
I did yoga today and it makes me angry that some of the poses are so hard and that I’m so tired that I almost fell asleep just from laying down on the floor.
Ate sausage and pasta for dinner and got a ride home with one of my classmates in her Tesla, such an amazing car!

Goodnight!

En reaktion på ”17/2

Kommentera

