29/2

Skottdag! Och hundra år sen jag skrev sist. Detta beror på att jag har haft sportlov (vinterferie) och har således spenderat all min lediga tid i Stockholm.
Min resa började bra genom att jag glömde mitt bagage på tåget till flygplatsen men efter lite om och men så löste jag ut det och anlände till Sverige med alla väskor på rätt plats och en flaska whisky (stavas det ens så på svenska?) till min chaufför.

Under detta besök så har jag: ätit mycket mat, badat bubbelbad, firat min bäste broder, blivit bjuden på middagar, träffat vänner, besökt tandhygenisten, varit på hallwyllska och sjöhistoriska museet, köpt träningstajts, köpt magiska och dyra gummistövlar, köpt sneakers, promenerat mycket, åkt tunnelbana, ätit flingor, sovit för lite, skrattat mer, varit på vernissage, handlat broderisaker, haft feber, gått på fest ändå, sett deadpool på bio ❤ och checkat in en väska på sköna 23,5kg för hemfärd.

Det har varit ett par fantastiska dagar och jag har vänner i mitt liv som är så inihelvete bra. Och jag har en familj som är en skara brokiga individer men som också är bäst.

Blir eventuellt lite sentimental av att ha feber här i min furubastu, ja, men så kan det vara. Snart har mina första två månader i detta magiska landskap avklarats och nu är det 3 månader kvar innan jag flyttar hem igen. Innan dess ska jag bli frisk, klara av skolans öppet hus, snickra ihop en pall, en egen hyvel och ett bord, åka på träningsresa, överleva valborg och sen, sen har jag bott en termin utomlands. 2016, ett spännande år helt klart.

Jag är fortfarande sjuk så var bara nere i skolan en kort sväng idag men ska försöka sova mycket inatt och hålla tummarna för att jag blir frisk. Godnatt!

(Translation: I haven’t updated here in a while because I’ve been in Stockholm for a week. My travel to Sweden started with me forgetting my luggage on the train to the airport but after I got that sorted out I spend the week with family and friends, eating a lot of food and spending a lot of money on clothes and shoes. Now I’m back in Norway, I’m sick so I’ll been resting a lot today.)

En reaktion på ”29/2

  1. ”Blir eventuellt lite sentimental av att ha feber här i min furubastu” hahaha ❤ Jag längtar så efter att få ta del av egna hyvlar och broderier, så du vet!

    Gilla

Kommentera

