5/3

Igår var det fredag och jag svetsade klart min sista skulptur! Nu väntar bara lite finputs och så innan jag är nöjd men i princip så är jag klar med allting innan nästa veckas vernissage.
IMG_7209Ja såhär ser det ut just nu helt enkelt. Det är lite skevt och inte helt 100% men ändå – jag har svetsat ihop detta, hur coolt?

Efter skolan så åkte jag med några som skulle ner till butiken och jag fick äntligen köpt kokosolja. I Sverige kan man ju hitta det i nästan alla butiker men här i Norge verkar det vara en superspeciell produkt som endast finns på hälsokosten men nu är det ordnat. Jag köpte också lite annat smått och gott för Tomomi skulle göra sushi till oss och hennes nya finska vänner som har varit här denna veckan.

IMG_7212Det var väldigt trevligt att träffa de finska studenterna och det känns lite tråkigt att jag inte hann träffa dem mer för de var bara här denna veckan. Men men, nu har jag nya bekanta att hälsa på i Finland, så det är bra. 🙂

Annars idag så har jag och Tomomi varit på en loppmarknad tillsammans med en lärare på skolan och hennes barn. Jag köpte en vit kruka till min blomma för 5kr och sen…. råkade jag köpa fyra tallrikar. Pappa kommer att bli galen på mig för porslin är det sista jag behöver men jag tänker att det blir ett fint och användbart minne härifrån. De har lite retrodesign och bra skålar kan man aldrig ha för många av…

Resten av dagen har vi spenderat med storstädning. Vi har dammsugit hela lägenheten och svabbat golvet och gått ut med sopor och hejochhå. Det är nämligen så att om man bor på markplan så får man påhälsning av myror ibland. Våra uppehåller sig mest i badrummet men jag avskyr insekter så har googlat olika förslag på hur vi ska bli kvitt dem och ett av tipsen är att städa mycket och vara noggrann med att torka upp om man spiller mat osv. Så nu är det rent och fint här hemma och jag hoppas att myrorna vandrar vidare till våra grannar istället, haha.

Translation: Yesterday Tomomi made sushi and we ate it together with a few of the Finnish students. Today we went to a flea market and I bought a pot for my plant and four new bowls. Afterwards we did a great job cleaning our apartment because we have a small ant-problem but now the house is clean and we hope that the ants will go to our neighbours instead, hehe.

Kommentera

