8/3

Internationella kvinnodagen. Jag säger som min vän Aida,

”Vill inte ha era gratulationer. Eller era rosor. Jag vill ha hela min lön, rättvisa rättegångar, makten över min kropp. Jag vill ha trygghet, hårda straff för mina förövare och makten över mitt liv. Jag vill kunna amma mitt framtida barn offentligt utan att samhället ska slå ner det, att inte behöva bli objektifierad och ducka sexister hela jävla tiden. Jag vill ha kamp för mina rättigheter. Inte ett jävla grattis.”

Jag hoppas att kampen för jämlikhet snart är över men tills dess ska vi fortsätta kämpa, upplysa, informera, peppa och stötta tills det inte längre behövs.

Så, utöver detta så har jag inte gjort många knop idag. Vi håller på att förbereder inför öppet hus och jag har fått bra feedback på min stålskulptur. Rättade till en liten skevhet idag och det ser riktigt bra ut nu när vi har ställt in den i utställningsrummet som den ska stå i. JAG ÄR STOLT. Jag är också sjukt imponerad av många av mina klasskamraters alster, vilken kreativitet och design.

Nu när kursen alldeles strax är över så har jag ju såklart blivit ännu mer inspirerad och idag påbörjade jag en ring i silver. Vi satt kvar i skolan till när krokikursen började vid 18 och jobbade med metall. ”Bara två minuter till sen går vi” – en härlig känsla när man har flow!
Krokilektionen gav mig huvudvärk för helvete vad svårt det är att teckna, hjärnan får arbeta så hårt. Jag avskyr att inte vara bra på saker så detta är verkligen en utmaning för mig. Jag lyxade till det med att GÅ TILLBAKA till metallverkstaden efter att krokin var slut för att fortsätta med min ring. Det blev en sen middag för jag gick inte från skolan fören vid niotiden.

IMG_7229Bild 2016-03-08 kl. 22.09

En reaktion på ”8/3

Kommentera

