19/3-26/3

Hundra år senare och NU orkar jag äntligen sätta mig ner och öppna upp datorn. Min frånvaro har till största delen berott på att jag for utomlands över påsken på en träningsresa med Springtime Travel och Womens Health. En på alla sätt och vis magisk resa med mycket träning, god mat, inspirerande människor och äventyr. Jag hann med att fotografera lite under resan så här kommer det några bilder från min vecka på Mallorca.

Resan började med Sällskapsmiddag och fest på Karlberg för VARFÖR INTE gå på charterfest dagarna innan det är dags för riktig charter. Nyker på Karlberg är väl sällan en hit men åh så jag tycker om mina vänner, det var dans på klistrigt golv, öl på allas kläder, kondomer till salu och mycket skratt. Att starta en kväll med tacos och bubbel, det är helt klart ett vinnande koncept. Min och Majas plan att gå utklädda i små uppblåsbara barnpooler var hysteriskt roligt även om min pool höll ungefär 5,5 minuter inne på Karlberg. Kul ändå!

IMG_7314Såhär såg schemat ut på plats i Can Pastilla där vi bodde. Dagarna hade ungefär samma upplägg, det erbjöds lite olika träningspass, ibland var det en föreläsning på kvällen, ibland egentid. Vi fick tipset att inte försöka träna 5 pass om dagen om vi vanligtvis inte tränade så mycket men det var svårt att hålla sig från att testa på allt! Det blev till att planera så att det blev lagom mycket träning och lagom mycket återhämtning.IMG_7321En av oss var helt slut efter att ha vandrat upp för ett berg. Gissa vem… Tanja var en av ledarna på resan och trots att jag blev starstrucked varje gång jag pratade med henne så var hon så oerhört positiv, trevlig och kompetent. Till slut så vågade jag fråga om vi kunde ta en idolbild, haha.IMG_7323IMG_7326IMG_7327IMG_7334IMG_7336IMG_7338IMG_7340

Lite utsiktsbilder från vår  vandring i (på?) Peguera. Trots att jag mestadels var tvungen att titta ner i marken för att inte bryta benen av mig så var det väldigt vacker natur och fantastisk utsikt under hela vandringen.

En av dagarna så var vi på vinprovning på en liten bodega. Eftersom jag fortfarande har några veckor kvar av nykterhet så delade jag och Malin (min nya kompis som jag smygfotar här på den nedre högra bilden) på ett glas, jag fick dofta på vinerna och hon drack och tillsammans så försöker vi skriva ner våra upplevelser. Det vita vinet smakade studentmottagning men på ett bra sätt, rosé vinet smakade lite beskt och russin, det första röda vinet smakade glögg och det andra röda vinet smakade väldigt gott men hade en hint av kraftig bakfylla.

Det fanns tid för att sola vid poolen men vädret var fortfarande ett vårväder så det blev inte många timmar där. Istället så var vi på ytterligare en vandring i bergen en av dagarna. Det gick att välja mellan att springa eller gå och man kunde välja på 6km eller 12km. Eftersom jag hade tränat varje dag sen jag landade så kände jag att 6km i berg som avslutades med fika kändes precis lagom för mig. Utsikten var slående och jag förstår fullt ut varför människor blir förälskade i Mallorca. Vår grupp hade bland annat Malin Berghagen som ledare men märkligt nog så blev jag inte lika starstrucked av henne så det blev ingen idolbild där.

Ja, så det var en superbra resa. Jag är så stolt över att jag åkte iväg och att jag åkte dit själv. Jag ville absolut inte åka hem och jag vill rekommendera denna typ av resa till alla. Det var så härligt att träna(!) och göra yoga uppe på takterassen och få uppleva naturen och lite värme och äventyr. Jag är officiellt sugen på att resa mer. Äntligen!

Kommentera

