11/4

Tusen saker som snurrar i huvudet hela tiden. Efter en sjukt ensam helg (min roomie var bortrest) som jag spenderat på serier, serier, serier, film, yoga, promenad och att käka flingor med mjölk så fick jag äntligen gå och lägga mig igår för att vakna upp 7h 24min senare till MÅNDAG. Nu är det bara sju måndagar kvar i Norge, börjar bli stressigt. Därför blev det lite besvikna miner när jag kom till skolan och min lärare hade rundvandring med en lärare från Belgien (som var trevlig men inte superntresserad utav hur en hyvel fungerar) hela förmiddagen och som körsbär på toppen så var maskinrummet fortfarande upptaget. Så jag har gjort ungefär noll idag. Nä okej, det var ljug. Efter lunchen så skyndade vi oss ner i maskinrummet och slipade till det sista på mina pallben så snaaart är min pall klar. Den kommer bli helt jävla fantastisk också, känns så kul!

Men utöver det så har jag gjort en skalenlig skiss över min design på locket till syskrinet, tittat på ett avsnitt Bones och väntat på att få gå ner till yogan. Inte en särskilt produktiv dag tyvärr men man har väl haft värre måndagar. Yogan däremot var trevlig som vanligt men jag hade svårt att känna mig närvarande, hjärnan vill liksom ut på turné, inte sitta fast i en kropp som andas lugnt och sträcker på armar. Varje gång jag går på yoga så känner jag mig i så dåligt skick. Mina armar domnar när jag sträcker på bröstmusklerna och knäna knakar så det ekar i salen och trots att jag är så vig i typ en position så får jag nästan kramp i låren av att ha benen utsträckta, haha. Men jag krigar på, det kan ju bara bli bättre.

Har ni tänkt på hur ljust det är ute nu? Det känns som om det var alldeles nyss det var kolsvart och svinkallt att gå hem från yogan och nu blir jag svettig i nacken för att halsduken är för varm. Jag älskar hur våren och ljuset liksom smyger sig på en och så står man där och gapar själsligt över hur allting känns så nedrans fint och i harmoni med en själv. Tills man blir halvt ihjälskrämd av att en av bilarna, som är så lågt ställda, skrapar i hela underredet på ett fartgupp så att det låter som fyrverkerier. Det är en magisk och märklig plats detta.

Ps. Orkade inte lägga in några bilder idag, ni får använda fantasin. Ha det!

Kommentera

