13/4

Åh vad jag önskar att jag hade någon slags telepatisk direktkoppling till WordPress! Varje gång som jag vandrar ner till skolan så formulerar jag de mest fantastiska meningar och tankar till bloggen men det blir aldrig av att jag skriver ner dem för livet kommer mellan. Igår var det en lång men härlig dag. Vi skulle börja limma ihop alla delarna till min pall men vad händer då, jo en av kilarna knäcker till mittenpinnen! Alltså pallens ben har varsitt hål där mittenpinnen ska in i och för att den ska sitta som berget så har jag borrat en hål (för att bryta av fibrerna) och sen sågat rakt ner till det hålet och genom att sen sätta in mittenpinnen i hålet och slå in en kil så tvingar man upp kanterna att sitta PERFEKT och hårt som berget (med lite lim såklart) men fy så arg och ledsen jag blev när det kändes som att allt mitt arbete var förgäves. Så vi satte lim i sprickan och på med tvingar och sen kände jag tack för idag och åkte med några ner till butiken för att handla.

Väl uppe på Høgås (berget mitt alltså) med en välfylld kyl så råkade jag ta en powernap. Jag la mig i fosterställning rakt på sängen och sov i 40 minuter, så skönt. Plötsligt kändes det inte alls lika jobbigt att gå ner till skolan för kroki. Krokilektionen var lite annorlunda mot vad det brukar. Den utmanar fortfarande min självkänsla och min inrutade prestationsångest, tro inget annat. Men vi fick måla kroki till musik och rörelserna skulle följa musiken och inte vara så himla perfekta och noggranna. Det tog mig till de två sista låtarna att få in känslan och våga släppa loss lite men då vart det också kul. Nästa gång ska vi få ha en riktig krokimodell, det ska bli så spännande. Jag har aldrig ritat av någon naken förut.

Men tog dagen slut där? Nejnej för då fick jag feeling för gymmet och tog mig dit för att köra lite roddmaskin och ryggstärkande träning. Lyfte litelite marklyft för att inte vara helt lost när jag kommer hem och ska träna med Jennifer. (Obs, 40kg är helt sjukt tungt fortfarande, känns helt orimligt att jag en gång i tiden klarade av 90!?) SEN gick jag hem för att äta middag. Det gäller att passa på när träningsmotivationen infinner sig.

Idag så gjorde vi ett nytt försök med pallen och den är 98% klar och jävligt bra. Jag ska ta lite bilder imorgon och visa er. Vid lunchen så tatuerade jag mig också, hehe, förlåt mamma och pappa (#sorrynotsorry) men nu har jag några norska fjäll på kroppen, känns kul. Gjorde väldigt lite ont (så du kan andas ut mamma) och var över på MAX en timme så det var bra. Tatueraren är samma person som vi har i kroki, så det känns lite kul att ”känna” honom.

Nu ska jag lyssna vidare på Mark Knopfler och skriva om vampyrer, ha det fint!

Kommentera

