17/4

Jag hade tänkt mig en lugn helg med mycket serier och ta det lugnt-tid. Istället har jag lärt mig att göra rosor i marsipan, provat på japansk kalligrafi och druckit vin(!!!)

Under fredagens skoldag så oljade jag in min pall med kokt linolja och sågade till 45 graders vinkel på mina bitar till syskrinet. Det gick bra alltihopa och jag hamnade i ett skönt flow så jag bestämde mig för att limma ihop sidorna till lådan. Så nu har jag limmat lite hejvilt och försökt få till snygga hörn och det var inte det lättaste. Trots att jag fick låna någon supersmart hörntving med ställbart band. Så jag bävar inför morgondagen och min lärares reaktion. Det kanske inte alltid är smart att vara kvar i skolan till halv fem en fredag. Vi har haft besök av Tomomis vän Kiyo (som också är från Japan men studerar i Göteborg just nu) så det blev obligatorisk tacofredag.

IMG_7568

Igår sov jag extralänge, jag vaknade såklart som vanligt men somnade om inte en utan två gånger, så skönt. Då var huset tomt för de andra var ute på promenad så jag la upp fötterna på en stol och såg ikapp på lite serier. Men så började jag känna mig lite ledsen i kroppen (saknar mina vänner där hemma) så då bestämde jag mig för att träna(!) Körde ett av passen från försvarets träningsapp, riktigt bra. Jag insåg att det var femte gången denna vecka som jag tränade, kanske att dehär med endorfiner är min grej trots allt… Sen på eftermiddagen så kom Daniel, Evelyn och Astrid hit och vi gjorde en marsipantårta (varför är marsipan så ogott?) och fick lära oss att göra rosor. Kiyo visade kalligrafi medan Tomomi och Evelyn gjorde vårrullar så att brandalarmet gick, haha. Detta åt vi sen och jag åt så mycket att jag fick ont i magen men herregud så gott det var. Vitkål är en så underskattad ingrediens.

Jag hade lovat att komma upp på förfest i en av de andra stugorna så strax efter nio sminkade jag mig omsorgsfullt och gick upp. Det är så kul med smink, att verkligen ha tid till att leka med färger, jag gör ju inte det om dagarna pga sågspån i hela fejjan. Jag drack vin för första gången på ett halvt år men orkade bara ett halvt glas, haha. Det var gott och kul att prova men ett halvt glas räckte för nu

IMG_7602.

Idag däremot så soler skiner trots att det skulle spöregna så jag ska gå ut på en promenad (eller kanske kanske en liten löptur, vem vet) så fort mobilen har laddat upp, så ett avsnitt till av Mr Selfrigde kan jag nog hinna med, mm.

En reaktion på ”17/4

Kommentera

