23/4

Plötsligt är det den 23e april, veckan har gått så fort!

I onsdags var det utflykt till Oslo med klassen för att gå på rundvandring, dels i staden och dels inne i operahuset, och sen guidad visning på Oslos motsvarighet till Moderna (tror jag) och det var super. IMG_7638IMG_7643IMG_7648IMG_7652IMG_7656IMG_7660

Det var härligt att gå omkring i stan också, shoppa lite och ta en fika. Jag kände mig väldigt ovan att vara omgiven om så mycket människor bara, haha, jag hoppas att det inte känns så konstigt när jag är tillbaka i Stockholm sen. Torsdagen spenderade jag i skolan, försiktigt arbetandes på mitt syskrin (jag har redan gjort ett fel på flera milimeter så en av avdelarna sitter helt snett, hoppas att det går att ordna!) och vid sidan av har jag oljat min pall med linolja och skissat på min nya lägenhet. De andra i klassen jobbar med en arkitekturuppgift och jag blev superinspirerad av dem så jag laddade ner samma program som de använder ( SketchUp – helt gratis och kul) och donar med min lägenhet där i.

Skärmavbild 2016-04-23 kl. 21.39.57.pngSå, den är lite mindre än min nuvarande men det ska nog bli mysigt! 🙂

Och imorse var jag på yoga och fick veta att de stänger ner inför sommaren redan nästa vecka, känns skitsorgligt. Jag har verkligen tyckt om yogan, trots att jag inte trodde det. Två gånger i veckan som hjärnan kan få en paus. Men men, de sista veckorna får jag väl spendera i simhallen eller på gymmet. Så gäller det att reka upp en trevlig yogastudio i Stockholm tills jag flyttar tillbaka.

Nu blir jag så irriterad på de jag bor med för de härjar och låter och innan hoppade de så på golvet att hela huset skakade och jag fick gå ut och säga till. ”Vi har vunnit en fotbollsmatch, vi firade, förlåt förlåt”. Jag blir galen. Så nu ska jag slänga igång ännu ett avsnitt av en serie och låtsas som om de inte finns. Ha en fin helg!

Kommentera

