29/4

Hej alla mina fans!

Nu är det äntligen fredag och jag ligger just nu i sängen och tar igen mig efter en slitsam dag. Jag har nämligen limmat i kilarna i hörnen på mitt syskrin. Inte en helt enkel process, som man lätt kan tro. Eller såhär, det är enkelt att såga till bitarna och det är enkelt att stryka lim på dess sidor och trycka ner dem på rätt plats. Vad som inte är enkelt är om någon sågat liiite snett (ja, det var jag) och man måste sitta med stämjärn och joxa bort varenda liten mini-millimeter för att det ska få plats. Jag lyckades nämligen limma dit en bit som inte riktigt passade så jag skulle försöka ta bort biten och finslipa lite till men när biten äntligen lossnade så for jag med hela handen in i kanten på en av de andra träbitarna så nu har jag världens hack (okej det känns som det) på fingrarna. Jag tog självklart en bild så att ni ska få se hur smärtsamt det är.

IMG_7693AJ!!! Men nu har jag verkligen en anledning att ta tag i mitt bortskavda nagellack, haha. Jag blir så lat med att ha fina händer här eftersom det är totalt onödigt eftersom sånt här händer hela tiden. Så fredagsmys ikväll blir att ta hand om naglarna lite. (Det ser inte ut att göra ont alls här men jacket på pekfingret är helt klart djupare än vad man tror. Vem skär sig på en TRÄBIT alltså? Löjligt)
IMG_7695

I övrigt så börjar det se ut såhär nu, jag limmar dit bitarna i valnöt, låter det torka och putsar till det med stämjärn.

IMG_7697IMG_7700IMG_7701Så ja, på ett ungefär så är det såhär det ser ut! Det ska hyvlas och rundas till osv för att snyggas upp men tjoho vad kul jag har och det är så härligt att det går framåt!

Vid klockan tre så mötte jag och Malene upp Birgit för en tur till vinmonopolet och matbutiken så nu har jag KÖPT EN FLASKA VIN. Jag tog en med skruvkork så att jag kan spara, haha. De firar ju inte valborg här men har något som heter x-russ som är någonslags studentgrej så folk har på sig overaller och dricker sprit. Så jag har köpt korv och korvbröd för att grilla imorgon om vädret tillåter. Säkrade också upp med alkoholfri öl, det känns skönt. Så intressant att ett halvår utan alkohol gjort att jag känner mycket mindre sug för att bli full eller dricka öht. Det känns fortfarande som om jag ”inte får” fast nu är det mer ”vill jag eller vill jag inte?” och oftast så är det inte. Känns onödigt. Men skönt att kunna välja.

Saknar dock sockervadd, valborg är ju enda dagen på året då man får äta sockervadd… Men men, ha en fin helg alla!

Kommentera

