1/5

Den första maj och jag vaknade av någon slags salut och fyrverkerier. Tio minuter över åtta så stå jag i morgonrocken och lastade in tvätt i maskinen. Eller nej, jag plockade självklart ut någon annans jävla tvätt först och hängde upp den på tork innan jag kunde lägga in min egen tvätt.

Efter det så har jag mest gått omkring här hemma, ätit lite, jobbat lite i sketchup, tittat lite på serier, haft söndag helt enkelt. Så skrev Mette att hon var utanför så jag kokade kaffe och drack så att jag blev alldeles darrhänt. Jag lät mig övertalas att ta en sväng förbi skolan för att jobba lite och istället för att ta den vanliga vägen så gick vi rakt upp i skogen, så himla mysigt. Valnötsträ var lika jävla vasst idag som alla andra dagar så nu har jag ännu mer skrapsår över händerna men alla tre lådor är nu klara med kilar. Ska bli skönt att göra klart det sista kommande vecka.

Annars så försöker jag att inte vara en bitter och ledsen människa och ikväll ska vi gå på bio. Skönt att komma iväg några timmar, se något annat än insidan av sin egna skalle hela tiden. Ha det fint!