3/5

Mina husgrannar tittar på fotboll (antar jag) och jag blir rädd varje gång de skriker till, haha. Som tur är så hörs de knappt om jag stänger dörren till mitt rum. Idag är det tisdag men jag har haft en måndag igen, jag gör fel och träet spricker och jag måste limma och gångjärnen sitter snett och min lärare bara skrockar och säger att jag inte har varit noggrann (när jag till och med har haft mina glasögon på mig för att palla hålla blicken koncentrerad på alla millimetrar!!!) och jag har bara känt hela dagen att jag SUGER på slöjd. Men det är väl så, trä är ett levande material och det är inte alltid enkelt att bearbeta. Det känns svårt att be om råd dock för det slutar ofta med att läraren ska visa hur jag ska göra och så poff så är allting fixat. När jag frågar hur han gör så säger han att det handlar om erfarenhet. Så ja, det får mig inte att känna mig smartare direkt. Det känns som en viktig grej att komma ihåg inför framtiden, hur lätt det är att glömma bort att saker och ting har varit svårt när man väl kan det.

Nu har jag hamnat i det läget att jag är livrädd för att förstöra mitt arbete, jag vågar knappt göra någonting alls utan att läraren säger att det är OK. Så jag känner mig inte alls självständig och självgående, det är som att det är blankt i huvudet på mig när jag försöker tänka ut nästa steg. För jag tror att det är en sak som ska göras och när jag frågar läraren så är det ”nej nej nej, du måste göra det här och det här först!” så det känns som om jag har noll koll.

Idag kämpade jag fast två gångjärn åtminstone och försöker få dem att passa ihop med alla delar. Till slut kände jag mig så dålig och less att jag tittade på ett avsnitt av en serie istället och fortsatte inte arbeta fören läraren hade gått hem. Imorgon är det bara att fortsätta.

Hemma så har jag äntligen diskat undan flera dagars disk, tränat med FMTK-appen och sen tagit en dusch. Nu ska jag smörja in hela kroppen i kokosolja och sen sova. Godnatt!

 

Ps. Satte mig på en sten vid forsen och försökte lugna ner alla pissiga känslor i kroppen efter skolan. Himla vackert med allt porlande och en plötsligt skinande sol. Ibland är det bra att stanna upp och ta några andetag också.

