8/5

Hej alla mina fans! Jag hoppas att ni har varit lika ledig som jag har varit. Äntligen(!) har solen kommit till Norge och jag har frusit under en filt sittandes i en av stolarna från vardagsrummet. Som jag släpat ut till vår lilla ”terass”, alltså den lilla yta vid sidan av stugan som är klädd med trä, istället för gräs eller asfalt. Sen har jag suttit i samma stol insmord med solskydd, iklädd bikini, och solat min ljuvliga lekamen. Utöver det har jag druckit öl, ätit choklad, läst bok och puttat bort myror. Ledigheten är min värsta fiende här i Norge för jag tänker alldeles för mycket och rör mig för lite.

Så igår efter nästan två säsonger av Mad men (pinsamt mycket ja) så gick jag en litenliten promenad och ringde en vän. Plötsligt hade en timme gått och det var bara så skönt att prata svenska och ha något gemensamt med någon. Att någon kände mig. På kvällen så kom Tomomi hem från sin resa och jag fick en kort secondhand kimono så är så fin, sprit, en matlåda och ätpinnar (som jag hade bett om). Kommer bli svårt att toppa detta med min resa till Köpenhamn men jag ska nog hitta på något fint.

Imorgon börjar äntligen skolan igen och nu är det bara ARTON dagar kvar innan jag flyttar hem. Så mycket som ska hinnas med! Tur att jag är produktiv och inte bara tittar på serier i solen, nä nä.

Justja, ps. i torsdags så gick jag och Malene upp till Eikeskar, en liten topp som ligger i närheten av där vi bor. Eller ja, i närheten, det är rätt mycket uppförsbacke i rätt oframkomlig skog. Men en timme senare och lite fuktiga skor så stod vi 416m.ö.h och hade världens utsikt. Naturen gör mig så lycklig och jag kommer inte klara mig utan den när jag flyttar tillbaka till Stockholm. Så alla som tycker om natur måste ringa mig och så hittar vi på äventyr.