17/5

17e mai! Hurra! Jag har återvänt till Norge och spenderat förmiddagen med att titta på paraden i Oslo. Dagarna innan det har jag varit i både Köpenhamn och i Stockholm. Jag har gått 28.000 steg på en dag, sett alldeles för mycket knark i Christiania, träffat min pyssling (min mormors kusins brors barnbarn, check), druckit en öl, ätit magiskt goda smörrebröd, gått på designmuseum, åkt buss 1A, skrattat så att jag gråtit och fått ont i magen, sovit alldeles för lite, köpt en tumstock, varit rädd för stormen, sytt igen min läpp, ätit vegobuffé med bästis och skrikit hos min kiropraktor.

Dagarna går rysligt fort, speciellt när man spenderar dem med äventyr. Nu är det knappa NIO dagar kvar innan flyttlasset går hem till Sverige igen. Innan dess ska jag försöka designa fötter till mitt syskrin, få dit en hasp eller två och olja in hela åbäket. Jag ska också få en vän på besök, se senaste x-men filmen och gå på yoga hos min bästa yogalärare. Det känns som om jag precis har flyttat hit och det känns lite sorgligt att behöva flytta härifrån. Visst, jag kanske inte har skaffat mig vänner för livet eller gjort ett stort avtryck men jag trivs jättebra här och det känns så skönt. Eller snarare såhär, det känns så jävla mäktigt att ha hittat en plats där jag mår bra. En till plats i världen som jag trivs på, som känns hemma. Det bådar på något vis gott inför framtiden, att jag inte behöver hålla mig fast vid Stockholm och allting där. Jag behöver inte vara rädd.

