19/5

Det ena avlöser det andra, det är verkligen full rulle här!
Igår så kom Hanna hit med bussen och vi lagade middag (första gången jag tillagat tofu!) och skyndade oss ner till yogan efteråt. Elisabeth som har yogastudion kör lite pop-up yoga nu under sommaren och hon var så gullig och frågade mig vilken dag jag var hemma så att jag kunde få vara med innan jag flyttar hem. Efter yogan så började vi prata lite och det blev beslutat att Elisabeth skulle hämta hos idag och köra runt oss lite och visa lite fina platser. Så först imorse så gick vi ner till skolan så att jag kunde lägga på ett till lager med ytbehandling på mitt syskrin och visa Hanna skolan lite. Sen hämtade Elisabeth oss och vi for iväg till en gammal bygdegård i Heddal där vi gick på styltor och vandrade i skogen till en utkikspunkt och sedan ner till Heddal stavkyrka och bara hade en helt magisk dag.

13234805_10156812035255198_1917092126_o
Foto: Elisabeth Fosse

Jag och Hanna framför kyrkan.

Vidare besökte vi en liten second hand-butik (jag köpte broderitråd som om jag behövde det…) och sen köpte vi varsin glass och åt den nere på bryggan vid Bok & Blueshuset. SÅ HIMLA MYSIGT.

Tomomi är ute på något fågelskådaräventyr så jag ska köra ett varv med dammsugaren och sen bädda ner mig framför en film. Imorgonkväll är vi några stycken som ska se den senaste X-Men filmen och jag glädjer mig så mycket till det. (Varför är inte glädjer ett svenskt ord? Hittar inga synonymer och det blir rödmarkerat här. Ni förstår vad jag menar iaf.) Jag börjar så smått packa ihop mina saker och mentalt sortera ut det som ska sparas och det som ska slängas. Det är bara en vecka kvar innan jag far hem, känns helt overkligt. Efter dagar som denna så vill jag aldrig hem. Kanske gör jag verklighet av Elisabeths erbjudande att hyra ett av rummen i hennes yogastudio och startar en egen verksamhet och flyttar till Notodden… Naturen här är verkligen ett starkt argument FÖR.

