24/5

Idag är det tisdag och det betyder att jag har gått ner till skolan för sista gången. På torsdagmorgon står förhoppningsvis bilen fullpackad och redo för att flytta hem till Sverige. (Känns nästan overkligt!)

Jag har spenderat den senaste timmen med att äta kakor från den lilla avslutningsfikan som vi haft och så har jag skrivit på min inlämningsuppgift om designprocessen. Om cirka sju timmar så ska förhoppningsvis de ur klassen som är i skolan idag äta middag tillsammans. Jag kommer rösta för att få äta sushi från det supergoda ställen här i Notodden (de har friterade makirullar och jag vill aldrig äta något annat, nästan) men det finns risk att vi beställer pizza också för att ingen kommer orka gå ner och handla.

Här om dagen satt jag och läste igenom lite av de inlägg som jag skrev när jag flyttade hit, det känns som ljusår bort. Jag minns knappt hur det var att vakna i becksvart mörker och leva på en plats där alla ljud dämpades av massvis med snö. Det känns som om det alltid har varit småsol och vårregn och häggblom här. Jag tänkte göra en liten lista för att sammanfatta tiden här.

Saker som har hänt i Norge:
Jag har börjat yoga (och det gör mig knappt arg längre)
Jag har läst två böcker på norska och nästan förstått allt
Jag har skaffat vänner
Jag har njutit av naturen och eventuellt fått tårar i ögonen vid flertal tillfällen pga magisk jävla utsikt
Jag har vikt origami och lagat sushi
Jag har tatuerat in ett fjäll på armen
Jag har spenderat sinnessjukt mycket pengar på resor, både hem till Sverige och utomlands.
För jag har både besök Mallorca (på träningsresa!!!) och Köpenhamn (Crazy CC Copenhagen)
Jag har skapat riktigt häftiga saker; både skulpturer, servettringar, pall och syskrin.
Jag har sett 1 säsong av Daredevil, 2 Peaky Blinders, 1 Mr Selfrigde, 2 Mad men, 1 the cronicles of Shannara, 2 the Originals, nästan 1 Teen Wolf, 1 Shadowshunters och nästan hel DC’s Legends of Tomorrow (HERREGUD, har jag gjort NÅGOT annat än legat inne och tittat på serier?)
Jag har också bakat morotskaka för första gången i mitt liv och den har fått godkänt.

Jag har lärt mig att jag kan så mycket, att jag klarar av att vara själv, att naturen är helt jävla magisk och kan läka det mesta, att jag fortfarande kommer bli svettig oavsett hur många gånger jag gått upp för dendär backen, att jag kommer sakna denna platsen mer än vad jag trodde och att jag är evigt tacksam över alla fina människor och upplevelser som kommit in och finns i mitt liv. Tack.IMG_7830.jpgIMG_7781.jpg

